lördag 13 oktober 2012

En skygg liten älg...

... vid namn Hälge har gjort ett stopp här hemma innan han snart (i morgon) flyttar vidare. Det var svårt att få honom med på bild då han oroade sig över eventuella jägare som lurade i krokarna, men jag lyckades övertyga honom att det inte fanns några jägare i närheten för tillfället, så han vågade sig trots allt fram för lite fotografering.

Hallå?!? Vem där?

Jasså är det du Hälge. Kom fram du. Det finns inga jägare här nu.

Ja det är säkert. Men Hälge, varför klättrar du över när du kan gå runt.

Går det bra lilla Hälge?

Skogens konung har äntrat tronen.

Efter ett tag slappnar iaf Hälge av och vi kan ta ett litet snack innan han flyttar i morgon.

Men plötsligt. "Vad var det där?" undrar Hälge oroligt och spejar mot söder.

Jag vänder mig om för att kika efter vad Hälge ser. När jag vänder mig tillbaka är den lille rackaren försvunnen. Hoppas bara att han dyker upp i morgon innan vi ska åka till hans nya hem.

*****
Hälge är virkad efter ett mönster skapat av Jenny Röste, a.k.a Lubbsen. Vill du virka en Hälge du också, så kontakta Jenny för mer information om hur du kan få tag på ett eget mönster.

Jag virkade min Hälge med en 2.5mm virknål och Kampes 8/4 bomullsgarn.

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar